No products in the cart.
Istoria Leonidas
Descoperă fascinanta istorie din spatele celebrelor ciocolată Leonidas. De la Grecia la Belgia, trecând prin Statele Unite, tema principală a fost întotdeauna pasiunea, perseverența și ingeniozitatea. Aceste eforturi și un talent remarcabil au fost recompensate pe măsură, deoarece firma Leonidas este acum renumită în întreaga lume.
Familia Leonidas – De mai bine de un secol, oferirea de cadouri a adus bucurie oamenilor.
Acum peste 100 de ani, Leonidas Kestekides a început să lucreze la pralinele așa cum le cunoaștem astăzi. De-a lungul a patru generații, familia Kestekides și-a lăsat amprenta asupra brandului Leonidas, transformând această marcă într-o adevărată afacere de familie. Ceea ce a început ca un singur magazin cu o fereastră glisantă, unde pralinele erau expuse pe pervaz, a evoluat într-o experiență internațională de brand cu peste 1200 de magazine. Acum, toată lumea se bucură de delicioasele creații Leonidas. Citește totul despre această revoluție a ciocolatei aici.
Acest text poate fi folosit pe o ciocolaterie online Leonidas pentru a evidenția istoria bogată și tradiția familiei din spatele brandului, subliniind totodată succesul internațional și dedicația către calitate.
Istoria Leonidas O adevaratarevolutie a ciocolatei.
Dulci tentații ca mijloc de supraviețuire
Anatolia, Leonidas Georges Kestekides s-a născut în Niğde, Turcia. Pe atunci, nimeni nu știa că Leonidas Kestekides va deveni cineva care își urmează inima și își împlinește visurile. Totul a început când era încă tânăr și, alături de fratele său, Avraam, a ieșit pe străzi pentru a vinde granita și alte dulciuri. În acea perioadă, Leonidas și fratele său trăiau într-o regiune instabilă din punct de vedere politic și economic, iar ei vindeau aceste dulciuri pentru a supraviețui.
Granita, vinul și țara promisă
La vârsta de 18 ani, ambițiosul grec a schimbat granita pe vin și a început să-l vândă în la bella Italia. Însă lucrurile nu au mers așa cum spera. Unul dintre camioanele care transportau o mare parte din butoaiele sale de vin, fără asigurare, a fost implicat într-un accident. Leonidas Kestekides a fost ruinat financiar, dar nu a renunțat. Ambiția sa l-a împins din nou înainte, așa că a traversat oceanul către Statele Unite.A plecat în căutarea Visului American, sperând să-și facă o avere în Țara Promisă. Aici a învățat secretele meseriei care îi pasiona cel mai mult și a devenit cofetar.
Dragostea îl poartă de la New York la Gent
Dar cum a ajuns acest talentat grec în Belgia? Zece ani mai târziu, în 1910, Leonidas Kestekides a participat la Expoziția Mondială de la Bruxelles ca membru al delegației greco-americane. A prezentat creațiile sale de cofetărie și patiserie în fața a aproximativ treisprezece milioane de vizitatori. Eforturile sale au fost răsplătite: Leonidas a fost distins cu medalia de bronz, proiectată de Godefroid Devreese. Succesul său nu a trecut neobservat. Toți ochii erau ațintiți asupra lui Leonidas Kestekides, în special cei ai unei frumoase bruxelleze, Joanna Emelia Teerlinck. Nu se știe dacă ea nu a putut rezista deliciilor lui dulci sau dacă el nu a putut rezista siluetei ei zvelte și pielii ca porțelanul. Leonidas și Joanna s-au căsătorit în 1912, iar Gent a devenit noul său cămin.
Propria ceainărie și aurul
În 1913, Leonidas Kestekides a revenit la Expoziția Mondială, de această dată în Gent. După ce și-a prezentat cu mândrie noile creații vizitatorilor, pe 27 octombrie a fost distins cu medalia de aur și un certificat comemorativ. 1913 a fost un an de succes pentru Leonidas. A deschis prima sa ceainărie la Veldstraat 34 în Gent. Împreună cu Joanna, și-a răsfățat oaspeții cu patiserie, cofetărie, dulciuri și înghețată.Când germanii au invadat în 1918, Leonidas a închis temporar ceainăria. Dar a observat că burghezia încă dorea să se bucure de micile plăceri ale vieții... și revenirea sa a fost mai puternică decât oricând. Pe lângă ceainăria din Gent, a deschis o „sală de degustare și bufet rece” în Blankenberge. Orașul de coastă era foarte popular printre burghezi în acea vreme datorită magazinelor la modă și cazinoului. A doua ceainărie Leonidas era situată în renumitul hotel Lion d’Or.
Sosirea lui Basilio Kestekides
În timp ce Leonidas își sărbătorea succesul cu Joanna în Belgia, situația politică din Grecia se deteriora. Zvonurile despre succesul lui Leonidas au ajuns în patria sa, iar familia Kestekides a decis să se mute în Gent. Familia lui Leonidas și-a adus contribuția la brand, în special nepotul său, Basilio. Leonidas l-a învățat pe Basilio meseria de cofetar. Cei doi se completau perfect: unul era un vânzător înnăscut, iar celălalt un spirit creativ. Au dezvoltat o relație tată-fiu și au creat o gamă de praline delicioase.
Cucerirea capitalei
După ce a cucerit inimile din Gent și Blankenberge, Leonidas a decis că era timpul să îmbrățișeze Bruxelles-ul. În acel moment, familia sa greacă se ocupa de magazinul din Gent. Leonidas și Basilio au deschis o nouă ceainărie pe Rue Paul Delvaux din Bruxelles: „Pâtisserie Centrale Leonidas”. Împreună au muncit din greu pentru a stabili brandul Leonidas în capitala Belgiei.
Marca Leonidas: fereastra glisantă
Basilio și Leonidas au fost primiți cu brațele deschise la Bruxelles. Noaptea, Basilio pregătea delicioasele praline într-un mic atelier lângă Grand-Place, iar dimineața traversa orașul cu un cărucior tras de cai pentru a-și vinde delicatesele unei clientele loiale. Totul mergea bine până când Basilio a avut probleme pentru vânzarea pe stradă – poliția i-a spus că trebuie să își vândă produsele într-un magazin. Basilio a închiriat o cameră într-o clădire de pe Boulevard Anspach 58, care era mică și îngustă și nu avea nici măcar o ușă către strada principală. Dar Basilio nu ar fi fost Basilio dacă nu ar fi găsit o soluție. A expus delicioasele praline pe pervazul ferestrei și le-a vândut prin fereastra glisantă trecătorilor – o idee revoluționară! Basilio vindea până la 35 kg de dulciuri pe zi direct din atelierul de producție către tejghea, fără a pierde prospețimea sau timpul – și la jumătate din prețul concurenților săi. Acesta a fost începutul vânzării prin fereastra glisantă, care mai târziu a devenit marca înregistrată a Leonidas.
Înregistrarea oficială
Basilio a venit cu numele de marcă și logo-ul pentru unchiul său. Treptat, a început să preia toată munca grea și gestionarea companiei. În 1937 a înregistrat numele Leonidas la orașul Bruxelles. L-a numit după unchiul său și a decis ca logo-ul să fie războinicul grec Leonidas, în onoarea unchiului său. Acesta marchează nașterea logo-ului așa cum îl cunoaștem astăzi.
Un produs de lux pentru toată lumea
Leonidas a supraviețuit și celui de-al Doilea Război Mondial. Basilio a cumpărat cacao și și-a făcut propria ciocolată. Leonidas a devenit sinonim cu succesul. Pe 20 februarie 1948, soarta a bătut la ușă: Leonidas Kestekides a murit. În ciuda acestei pierderi, Basilio a fost hotărât să facă dintr-un produs de lux unul accesibil pentru toată lumea. Cererea în creștere pentru ciocolată Leonidas a fost anticipată de Basilio, care în 1950 a cerut ajutorul fratelui său mai mic, Alexandros Kestekidis, tatăl actualului CEO, Vasiliki, care s-a stabilit în Belgia împreună cu soția sa, Hélèni. Ocazional, Basilio a primit și ajutorul fratelui său mai mare, Jean-Yani Kestekoglou, tatăl doamnei Maria și al domnului Dimitrios, în construirea reputației brandului Leonidas așa cum o cunoaștem astăzi. Au început prin extinderea atelierului și creșterea producției de ciocolată. Această decizie a fost menită să mențină prețurile scăzute, ceea ce a necesitat o creștere a producției.
100 de grame? 10 franci!
În Bruxelles nu se săturau de pralinele tradiționale ale lui Basilio. Pralinele erau de o calitate excepțională pentru un preț atât de accesibil. Pe atunci, pentru o pungă de 100 de grame plăteai nu mai mult de 10 franci (sau 25 de eurocenți!). Mulți antreprenori au început să bată la ușa Leonidas, iar în curând au fost deschise zeci de alte magazine.
Faima europeană
Pe 2 aprilie 1970, Basilio a murit. Frații săi, Alexandros și Jean-Yani, au creat apoi compania „Confiserie Leonidas SPRL”. După moartea lui Basilio, Alexandros l-a rugat pe Jean-Yani Kestekoglou să preia conducerea companiei, un rol pe care l-a deținut până în 1985. El a fost asistat de nepotul său cel mai mare, Yanni, fiul surorii lor. De la moartea lui Basilio în 1970 până la propria sa moarte în 1999, Alexandros a fost CEO-ul Leonidas și a continuat să caute noi arome. Obiectivul principal al lui Jean-Yani a fost extinderea prezenței magazinelor Leonidas dincolo de Belgia, cum ar fi în Luxemburg, Țările de Jos și Franța. Odată ce ai gustat ciocolata Leonidas, nu mai există cale de întoarcere. Ciocolata este atât de fină încât seduce papilele gustative ale tuturor. Capacitatea de producție s-a extins și Confiserie Leonidas SA a cumpărat vechea fabrică Crown-Baele din Anderlecht, pe Boulevard Graindor 41-43, care este și astăzi sediul central al companiei.
Sosirea adevăratei Manon
Celebră, adorată, iubită, dorită. Manon-ul pe care îl cunoaștem și iubim astăzi este unic. Dar cum a apărut? Manon-ul original consta în nougatine și o nucă învelită într-un strat de zahăr. Yanni Kesdekoglou, unul dintre membrii familiei Leonidas, a schimbat rețeta. Yanni a creat o premieră mondială cu această nouă rețetă. A avut ideea genială de a înlocui zahărul topit cu ciocolată albă. La acea vreme, nicăieri în lume nu se făceau praline cu ciocolată albă. Nuca a fost apoi înlocuită cu o alună, deoarece aceasta putea fi prăjită. Acest lucru a făcut mai ușoară păstrarea lor pentru o perioadă mai lungă de timp. În final, a înlocuit nougatina cu binecunoscuta cremă de unt. Această nouă rețetă a transformat Manon-ul în pralina pe care o iubim atât de mult.
Prețul succesului
Producția Leonidas a continuat să crească, dar pentru a menține calitatea, compania a decis să nu mai deschidă noi magazine, întrucât producția nu mai putea ține pasul cu cererea. În 1985, Jean-Yani Kestekoglou s-a retras din conducere din motive de sănătate, iar fiica sa, Maria, împreună cu verișorul ei Yanni, au preluat compania. În 1992, li s-a alăturat și Vasiliki Kestekidou, iar în 2004, Dimitrios Kestekoglou a intrat și el în echipă, pentru a asigura continuitatea afacerii de familie. În prezent, Maria, Vasiliki și Dimitrios fac parte din Consiliul de Administrație, iar următoarea generație se pregătește să preia conducerea.
Leonidas devine internațional
Pentru a putea ține pasul cu cererea, Leonidas a trebuit să-și extindă fabrica. Pralinele erau acum produse și în vechea fabrică de brânză Bel din Kommenstraat, Anderlecht. Până atunci, pralinele Leonidas erau deja vândute și în Statele Unite și Asia.Leonidas a devenit lider de piață, iar antreprenori din toate colțurile lumii veneau la Anderlecht pentru a-și procura pralinele. Pralinele au fost (și încă sunt) realizate în conformitate cu valorile lui Basilio: prospețime, calitate, varietate și accesibilitate.
Un nou design
Toate magazinele Leonidas au primit un nou aspect. Fereastra glisantă a fost înlocuită de un nou stil care a fost implementat în întreaga lume. Pentru interior, Leonidas a ales culori care reflectă autenticitatea și valorile brandului.Schema de culori este caldă și armonioasă, reflectând calitatea, expertiza, experiența și autenticitatea. Indiferent dacă achiziționezi praline dintr-un magazin Leonidas din Bruxelles, New York sau Paris, vei simți întotdeauna că ești întâmpinat în aceeași butic, într-o atmosferă modernă și confortabilă.
Un parteneriat perfect
Toate magazinele Leonidas au primit un nou aspect. Fereastra glisantă a fost înlocuită de un nou stil care a fost implementat în întreaga lume. Pentru interior, Leonidas a ales culori care reflectă autenticitatea și valorile brandului.Cafea și praline, combinația ideală. Astfel, în 2005, s-a deschis primul Leonidas Chocolates & Cafés în Bruxelles. Acest concept a fost de atunci implementat la nivel mondial, oferindu-ți posibilitatea de a savura o cafea delicioasă, ciocolată tradițională și ciocolată caldă cremoasă.
Furnizor al Casei Regale
Pe 15 noiembrie 2013, Regele Philippe al Belgiei a anunțat lista furnizorilor oficiali ai Casei Regale. Leonidas a fost inclus pe această listă pentru calitatea sa excepțională și prețurile accesibile. Este o mare onoare și o recunoaștere a perseverenței și muncii asidue a tuturor celor care au contribuit la dezvoltarea brandului Leonidas. Au mai existat evenimente remarcabile după 2013? Cafea și praline, combinația ideală. Astfel, în 2005, s-a deschis primul Leonidas Chocolates & Cafés în Bruxelles. Acest concept a fost de atunci implementat la nivel mondial, oferindu-ți posibilitatea de a savura o cafea delicioasă, ciocolată tradițională și ciocolată caldă cremoasă.
Cacao sustenabilă
Din octombrie 2021, Leonidas folosește cacao sustenabilă pentru producția ciocolatei sale. O tranziție firească, având în vedere că, încă din 1913, ne străduim să creăm momente de fericire pentru toată lumea prin ciocolată. Datorită acestei certificări, condițiile de viață și de muncă ale celor 2450 de cultivatori de cacao și ale familiilor lor s-au îmbunătățit.Din octombrie 2021, Leonidas folosește cacao sustenabilă pentru producția ciocolatei sale. Această tranziție sprijină îmbunătățirea condițiilor de viață și de muncă pentru 2450 de cultivatori de cacao și familiile lor. Leonidas contribuie la construirea unei lumi mai bune, suportând costurile acestui angajament fără a crește prețurile ciocolatei.
O istorie de familie
De la sosirea sa în compania de familie în 2004, domnul Dimitrios a visat să construiască o nouă fabrică pentru a răspunde nevoilor viitoare și a asigura viitorul pe termen lung al companiei. Abia pe 12 decembrie 2023 a început, în sfârșit, construcția noii fabrici din Nivelles, odată cu punerea primei pietre, marcând începutul unui nou capitol în istoria Leonidas. Din octombrie 2021, Leonidas folosește cacao sustenabilă pentru producția ciocolatei sale. Această tranziție sprijină îmbunătățirea condițiilor de viață și de muncă pentru 2450 de cultivatori de cacao și familiile lor. Leonidas contribuie la construirea unei lumi mai bune, suportând costurile acestui angajament fără a crește prețurile ciocolatei.